Monday, September 12, 2011

Cane tuh???

CELCOM sms :
RM0. Plggn yang dihargai, mulai 15 / 9 / 2011, semua pembelian reload & pek permulaan prabayar akan dikenakan 6% cukai perkhidmatan yg berkenaan.
Info : www.celcom.com.my

Wahhh....nampaknya memang betol la kan...
means kalau kite beli topup harga RM 10 so kita kena bayar RM10.60...
tak kirala dekat mane kite beli kan...
Sebelum ni Misz PE pernah jumpa beberapa kedai runcit yang cas RM0.20 or even RM0.50 setiap pembelian kad topup...memule tu terkejut gak dengan tindakan beberapa peruncit yang mengaut keuntungan sedemikian...
tapi sekadar pekak kan telinga dan butakan mata saje yang penting dapat topup..takkan la bising-bising and komplen depan kaunter tu kan...


Berbalik pada isu cukai yang dikenakan kerajaan setiap kali pembelian topup ni...
Emmm....ape yang Misz PE rasekan semakin berbisa kot...yelaaa kat mane je kite pergi sekarang ni semua barang dah naik harga...
contoh sebelum ni je tiket tengok wayang...tapi rasenye bukan semua cinema kot yang dah buat penaikan harga...
Itu belum lagi barangan basah, makanan, pakaian dan sebagainya keperluan harian kita...


Jadi apa tindakan kita sebagai rakyat Malaysia?
Terutama Misz PE ni yang makan gaji dan hidup rasenye cukup-cukup makan jer...
Uwaaaa....dah lame meraung dari malam tadi lagi nih...
Uwaaaaa....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...