Thursday, April 7, 2011

Sesungguhnya....

Sesungguhnya...
DugaanMu terkadang kurasakan cukup berat...
Sering kali diri ini ditimpa tamparan hidup yang hebat...
Ku pohon agar diri ini lebih kuat...
Dengan adanya keluarga, si dia dan sahabat...
Membuatkan aku lebih nekad...

Sesungguhnya...
Aku hanyalah hambaMu yang cukup lemah...
Perlukah aku cuma berserah...
Itu bukan tandanya aku mengalah...
Tetapi aku sentiasa pasrah...
Dan aku perlu lebih tabah...

Sesungguhnya...
Aku hanyalah insan biasa..
Tiada apa yang ku rasakan istimewa...
Mereka semua mampu melihatku ketawa...
Ianya bukan lakonan bersahaja...
Atau pura-pura...
Sekadar penghibur hatiku yang lara...

Sesungguhnya...
Ya Allah Ya Tuhanku...
Tabahkanlah hatiku dan diriku...
Dalam mengharungi liku-liku...
Usah biarku terus dibelenggu...

Amin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...